PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI

PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI

20.06.2016 2787

PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANININ MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini
içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.İşletmenin, belirli faaliyetlerini maddi kara dönüştürmesi için yürüttüğü sürece pazarlama denir.

Perakende, son tüketicilere veya alım amacı ticari kâr sağlamak olmayan kuruluşlara yapılan ürün ve hizmet satışıdır.Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de işletmeler pazarlamaya gereken önemi vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak sonzamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır. Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri,daha üretim yapılmadan önce başlar.Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder.

Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir.

Pazarlama ve perakende alanı sürekliliği olan bir alandır. Pazarlama ve perakende sektöründe her gün kazanılması gereken bir oyun vardır.Gelecekte ayakta kalabilecek ve faaliyetini sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazarlama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır.


 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

 Sigortacılık

SİGORTACI
Tanımı
Mal, can ve diğer sigorta edilebilir riskleri belirleyip sigorta poliçesi üreten, hasar takip işlemleri yapabilen, sorumlu nitelikli kişidir.


Görevleri

  •  İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak.
  •  İş organizasyonu yapmak.
  •  Gelen başvuruları teslim almak.
  •  Başvuruları bilgisayara girmek.
  •  Teklif hazırlayarak müşteriye sunmak.
  •  Müşteriyle teklif konusunda karşılıklı görüşmek.
  •  Poliçeyi müşterinin isteği doğrultusunda hazırlamak.
  •  Ofiste yapılan poliçeleri incelemek.
  •  Ödemelerin yapılıp yapılmadığını kontrol etmek.
  •  Bölgeden gelen bilgilerle kendi bilgilerini karşılaştırmak.
  •  Uyuşmazlıkları bölgeye bildirmek.
  •  Yapılacak sigorta konusunda müşteriye bilgi vermek.
  •  Satış öncesi hazırlık işlemlerini yapmak.
  •  Satış işlemlerini yapmak.
  •  Satış sonrası işlemleri yürütmek.
  •  Poliçenin parasını sigortalıdan tahsil etmek.
  •  Yapılan tahsilattan devlet kesintilerini ödemek.
  •  Acentenin komisyonunu tahsilâtın içinden almak.
  •  Kalan parayı şirkete ödemek.
  •  Hasar ihbarını almak.
  •  Sigortalıyı hasarla ilgili olarak yönlendirmek.
  •  Sigorta şirketine ihbarı iletmek.
  •  Tahsilatı kontrol etmek.
  •  Sigorta şirketinden eksperin atanmasını sağlamak.
  •  Sigortalının hasarla ilgili gerekli evrakların hazırlanıp ekspere ulaşmasının takipetmek.
  •  Eksperin hasarla ilgili raporunu yazıp sigorta şirketine ulaştırılmasını sağlamak.
  •  Hasarın ödenmesini takip etmek.
  •  Mesleki gelişim ile ilgili faaliyetleri yürütmek.