PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANININ MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini
içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir.İşletmenin, belirli faaliyetlerini maddi kara dönüştürmesi için yürüttüğü sürece pazarlama denir.
Perakende, son tüketicilere veya alım amacı ticari kâr sağlamak olmayan kuruluşlara yapılan ürün ve hizmet satışıdır.Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de işletmeler pazarlamaya gereken önemi vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak sonzamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır. Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri,daha üretim yapılmadan önce başlar.Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder.
Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir.
Pazarlama ve perakende alanı sürekliliği olan bir alandır. Pazarlama ve perakende sektöründe her gün kazanılması gereken bir oyun vardır.Gelecekte ayakta kalabilecek ve faaliyetini sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazarlama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır.
ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
Sigortacılık
SİGORTACI
Tanımı
Mal, can ve diğer sigorta edilebilir riskleri belirleyip sigorta poliçesi üreten, hasar takip işlemleri yapabilen, sorumlu nitelikli kişidir.
Görevleri